Firmele de asigurare sunt obligate să comunice clienţilor toate detaliile despre asigurarea de viaţă. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a stabilit noi reguli, prin care obligă asigurătorii să le spună oamenilor toate dedesubturile contractelor de asigurare.
Începând de săptămâna trecută, persoanele care doresc o asigurare de viaţă au dreptul ca înainte de semnarea contractului de asigurare să primească un set de informaţii suplimentare celor prezentate până acum de asigurătorii şi intermediarii în asigurări, susţine Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA). Lipsa de comunicare între oameni şi firmele de asigurare a condus, în ultimii ani, la numeroase conflicte între cele două părţi, culminând cu faptul că mulţi au renunţat să îşi mai plătească poliţele de asigurare de viaţă. Preşedintele CSA, Angela Toncescu, a precizat că există această lipsă de comunicare între asigurat şi asigurător: „Am constatat, nu de puţine ori, că neînţelegerile dintre asigurați şi societăți apar din cauză că oamenii nu cunosc sau nu înțeleg foarte bine clauzele contractelor de asigurare pe care le-au semnat, iar uneori chiar confundă asigurările de viață cu instrumentele de economisire oferite de sistemul bancar“.
Ce trebuie să spună firmele de asigurări
CSA a emis Ordinul nr. 11/2010 (care completează normele puse în aplicare prin Ordinul nr. 23/2009) şi care a intrat în vigoare la 21 septembrie 2011. Potrivit acestui ordin, asigurătorii sunt obligaţi să pună la dispoziţia asiguratului o serie de informaţii. În primul rând, firma trebuie să realizeze „o analiză a nevoilor financiare ale clientului, în baza căreia asigurătorul să îi recomande ulterior clientului o soluție financiară. Unele dintre cele mai importante aspecte care trebuie evaluate în cadrul analizei sunt situaţia financiară prezentă a clientului (venituri, cheltuieli, venit disponibil), prec