“E cea mai mare realizare in 20 de ani de publicitate”, spunea in iunie Bogdan Enoiu, seful McCann Erickson, dupa ce agentia pe care o conduce castiga doua Grand Prix-uri la cel mai important festival de publicitate din lume. Insa lucrurile nu au stat mereu asa pentru ca in acum zece ani eram printre tarile discriminate ale festivalului, dupa cum spune Teodora Migdalovici, ambasadorul Cannes Lions in Romania in primul interviu de dupa editia din 2011.
Spre sfarsitul anilor ’90 si primii ani de dupa 2000, Romania a avut doar un reprezetant la Cannes Lions, cel mai mare festival de publicitate la nivel mondial.
In schimb, anul acesta au fost aproape o suta de “studenti, clienti, lideri de agentii, creativi si freelanceri”, afirma (36 de ani), cea care a fost prima si unica prezenta romaneasca la eveniment timp de mai multi ani.
Pe de alta parte, 2011 este anul in care Romania a triumfat la Cannes datorita castigarii a noua premii prin campania “Noul Rom” realizata pentru batoanele de ciocolata Rom. Astfel, McCann Erickson, agentia de publicitate a grupului McCann Erickson Romania, condus de Bogdan Enoiu, unul dintre veteranii publicitatii locale, a fost prima din tara noastra care a castigat Marele Premiu al festivalului prin obtinerea celor doua Grand Prix-uri.
“Din cate stiu, McCann are deja proiecte pe conturi in afara tarii, doua la numar. Cat despre jurati asta e parcursul firesc. Ce-a fost mai greu a trecut. In 12 ani am parcurs exact traseul despre care povestea Robert Redford in seminarul lui de anul acesta: de la calatorul obosit, modest, necunoscut si lipsit de resurse, dar cu marile sperante la purtator, la rasfatatul destinului. Cand ma uit din 2011 catre 1999, vad lungul, sinuosul si atat de frumosul drum al reputatiei Romaniei in contextul comunitatii globale de comunicatori”, spune ambasadorul Cannes Lions in Romania din