Imitaţii ale mărcilor celebre au inundat Piaţa Centrală din Chişinău. La doar 200 de lei îţi iei ghete „Adidas" sau un fals „Dolce & Gabbana". Neavizaţi, oamenii se bucură să cumpere mărfuri cu logouri şi etichete „de firmă", îndemnaţi de comercianţi, care profită de naivitatea acestora.
La Piaţa Centrală, sărăcia şi luxul sunt fraţi de cruce. Chiar la intrare, pe o parte a străzii ţăranii vând lactate şi carne „de pe jos", iar pe tejghele sunt înghesuite articole vestimentare şi accesorii ce imită produsele unor designeri celebri.
Ghetele „Adidas", „Puma" şi „Nike" sunt vedetele pieţei, industria mărfurilor sport fiind prima victimă a fake-urilor. Tot aici poţi găsi şi ciorapi sau lenjerie „de firmă", la 10-15 lei bucata. Comercianţii spun că le merg vânzările, dar că nu-şi duc de nas clienţii.
„Sunt sinceră cu oamenii, dar şi ei cred că-şi dau seama că de 300 de lei poţi să-ţi iei doar adidaşi din piele presată. Credeţi că pantofii din magazine, care costă de patru ori mai mult sunt din piele naturală?!", încearcă să-şi „apere" afacerea Olga, vânzătoare în Piaţa Centrală.
Tânăra ne arată pe rând mai multe modele de încălţări. Induşi în eroare de logo-urile supradimensionate şi care, neapărat, stau la vedere, cumpărătorii, în special cei tineri, cad în plasa vânzătorilor de mărfuri contrafăcute, devenind, automat, complici ai infracţiunii de utilizare ilegală a mărcii.
Click aici să vezi GALERIA FOTO!
„De 800 de lei îmi iau un trening şi o pereche de ghete «Adidas», nimeni nu ştie dacă sunt din piaţă sau din magazin", spune Iulian, student.
Recent, tarabele au fost inundate şi de „noua colecţie" de poşete „Louis Vuitton", liderul incontestabil al pieţei de marochinărie. Se pare că şi business-ul cu imitaţii de genţi este în floare la piaţă, vânzătorii laudându-se că au „dat lovitura" la început de an şcolar.
„Toa