Ministrul Dezvoltării și Turismului, Elena Udrea, vrea ca Dunăvrea să aibă un brand turistic propriu, realizat cu sprijin financiar european prin intermediul Strategiei Dunării.
. Tu ce ”România are şansa ca prin intermediul acestei strategii să finanţeze proiecte pe domeniile pe care le gestionează, nu din fonduri ale strategiei pentru că nu sunt fonduri specifice alocate, ci din fondurile europene alocate până în 2013 care pot fi folosite pentru aceste proiecte din Strategia Dunării. Este vorba în total despre 100 de miliarde de euro. Putem face proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, dezvoltarea infrastructurii de turism, proiecte culturale şi de mediu. În cazul Ministerului Dezvoltării, care coordonează domeniul prioritar 3 din Strategie, vrem să realizăm, în cooperare cu alte state, un brand turistic al Dunării”, a spus Elena Udrea, cu ocazia primei reuniuni a Consiliului Director al Forumului naţional pentru implementarea Strategiei UE pentru Regiunea Dunării, potrivit Agerpres.
Potrivit acesteia, pe axa 3 a Strategiei pot fi realizate proiecte precum implementarea unui sistem de monitorizare pentru turism la nivelul tuturor ţărilor implicate, rute de turism cultural în regiune, cel puţin cinci puncte turistice verzi în această zonă, reabilitarea porturilor dunărene, dar şi reabilitarea monumentelor aflate în Regiunea Dunării.
Elena Udrea a mai precizat că a fost extins proiectul ”Croaziere pe Dunăre”. ”Împreună cu Austria şi Germania încercăm să creştem acest produs. La noi opresc mai puţin vasele de croazieră, fiind favorizată zona de Litoral. Vom promova acest proiect împreună cu reprezentanţii industriei turistice, ale organizaţiilor non-guvernamentale şi ai autorităţilor locale”, a explicat Elena Udrea.
Prima reuniune a Consiliului Director din cadrul Forumului Naţional pentru implementarea Str