Săptămîna trecută, preşedintele-director general al TVR, Alexandru Lăzescu, se plîngea că “fiecare meci din UEFA Champions League ne aduce o gaură de jumătate de milion de euro”. Iar “suma pe care o scot din reclamă e infimă - 4-5 la sută din cît mă costă un meci”, a spus Lăzescu pe site-ul HotNews.ro.
Uite-aşa, din bulgăre de aur Champions League a ajuns o netrebnică povară pentru televiziuni. Probabil ca să mai amortizeze din cheltuieli, TVR l-a invitat pe Marius Stan, marţi seară, la studioul care a precedat Oţelul - Benfica. În prime-time, la un rating de 1,5 (în jur de 171.000 de telespectatori se uitau în acel moment la TVR), preşedintele Oţelului a confirmat că va candida la postul de primar în Galaţi.
Timp de cîteva minute, preşedintele Oţelului a dezminţit “atacurile care au fost lansate, ha, ha, împotriva dumneavoastră”. Nu, nu este nimic adevărat, fireşte, ha, ha. “Dar este adevărat zvonul că veţi candida la primărie?”, “O, deja nu mai este un secret, sigur voi candida!”. Şi aşa mai departe. Ha! Pe postul public, la oră de maximă audienţă, înaintea unui meci de Champions League. Ce moment mai nimerit să-ţi anunţi candidatura şi să răspunzi la “atacuri” fără risc de replică?
După meci, Marius Stan ar fi avut un elan mai reţinut. Dar în fine… Omul plătitor de taxă radio-TV deschide televizorul, vede defilînd genericul Champions League, aude frumosul imn, apoi îl vede pe Marius Stan vorbind despre candidatura lui la primărie.
Vremuri grele. Fiecare meci face “o gaură de jumătate de milion de euro”. TVR-ul a driblat manualul Ligii, care merge pe încredere şi nu ia în calcul astfel de zburdălnicii electorale ale broadcasterilor. TVR şi-a tras în piept publicul. Dar măcar a încasat un ban în plus din reclamă.
Fără îndoială că, după apariţia pe post, Marius Stan s-a dus chitit la casieria TVR şi a plătit cam 60.000-80.000 de euro.