La numai câteva luni de la demararea lucrărilor pe DN 1H Zalău - Aleşd, pe porţiunile de drum făcute au apărut deja crăpături. Ele au fost observate ieri, de prefectul Alexandru Vegh, care a făcut o vizită în teren, dar au mai fost sesizate constructorului şi de consultantul lucrării.
„După ce am văzut pe teren, nu sunt foarte mulţumit de modul în care se derulează lucrările. Îmi exprim rezerve faţă de calitatea materialelor folosite de firmele subcontractoare, dar şi de felul în care se lucrează. În plus, subcontractările repetate pot diminua bugetul alocat achiziţiei de materiale şi utilajelor, cu efect asupra calităţii finale a lucrării. Pentru firmele subcontractoare nu există garanţia respectării condiţiilor stabilite în caietul de sarcini şi asumate de firma care a câştigat licitaţia, începând de la personalul angajat şi până la utilajele folosite, fapt ce poate duce, din păcate, la apariţia de accidente de muncă, precum cel petrecut luni, la Nuşfalău”, precizează Vegh Alexandru.
Probleme ştiute de toţi, nerezolvate încă de nimeni
Şeful Secţiei de Drumuri şi Poduri Sălaj, Mircea Crişan, spune că şi el a constatat nereguli în calitatea lucrărilor pe tronsonul respectiv. "Le-am făcut şi eu observaţii verbale. Asta este, însă, treaba consultantului", precizează el.
Contactat de reporterul Adevărul de Seară, Gheorghe Roşu, inginerul rezident al firmei Primacons Bucureşti, care a câştigat licitaţia pentru serviciile de consultanţă ale proiectului, ne-a conformat şi el existenţa acestor probleme. "Domnul prefect are dreptate. Materialele folosite - mă refer aici la balastul stabilizat - se comportă într-un fel în laborator şi în alt fel în teren. Trebuia încă de la început ca firma constructoare să înceapă lucrul pe o pistă experimentală. Nu a făcut-o iar acum au apărut deja fisuri în drum", explică inginerul. Şi el susţine că a sesiz