Producătorul japonez de componente auto Takata-Petri a ajuns anul trecut la un business de 1,25 mld. lei (297,6 mil. euro) pe piaţa locală, mai mult cu circa 39% faţă de anul anterior, arată datele financiare publicate de companie. Totodată, în 2010 compania a revenit pe profit, cu un câştig net de circa 34,5 mil. lei (8,2 mil. euro), după ce în anul anterior Takata-Petri România a consemnat o pierdere de 10,2 mil. lei (2,4 mil. euro), conform site-lui Ministerului Finanţelor Publice.
Anul trecut, numărul mediu de angajaţi ai companiei era de 4.609 oameni, faţă de 4.588 de oameni în anul precedent. Compania produce în România volane şi centuri de siguranţă în Arad şi airbag-uri la Sibiu, printre clienţii Takata numărându-se producători auto precum Honda sau Mercedes. Takata miza în 2010 şi pe comenzile unor mărci asiatice care au transferat sau au demarat construcţia unor modele de automobile în Europa.
În acest caz este vorba de marca Kia, care a deschis o fabrică nouă în Slovacia în 2007, unde produce modelele cee'd şi Sportage, şi de Hyundai, care are din 2008 o fabrică în Cehia unde asamblează modelul i30. În România, Takata-Petri este unul dintre principalii producători din industria de componente auto, după Continental, Autoliv, Michelin sau Schaeffler.
Producătorul japonez de componente auto Takata-Petri a ajuns anul trecut la un business de 1,25 mld. lei (297,6 mil. euro) pe piaţa locală, mai mult cu circa 39% faţă de anul anterior, arată datele financiare publicate de companie. Totodată, în 2010 compania a revenit pe profit, cu un câştig net de circa 34,5 mil. lei (8,2 mil. euro), după ce în anul anterior Takata-Petri România a consemnat o pierdere de 10,2 mil. lei (2,4 mil. euro), conform site-lui Ministerului Finanţelor Publice.
Anul trecut, numărul mediu de angajaţi ai companiei era de 4.609 oameni, faţă de 4.588 de oameni în anul