Prima editie a emisiunii VOCEA ROMANIEI a confirmat asteptarile tuturor celor care alimenteaza “razboiul” de pe frontul de divertisment intre PRO TV si ANTENA 1: Marti seara peste 1 milion de romani s-au uitat la Brenciu, Loredana, Smiley si Moga – cu 300.000 mai multi decat cei care sambata i-au urmarit pe Morar, Paula Seling si Adi Sana. Pentru ca pariurile celor cat de cat interesati de cele doua formate s-au indreptat catre PRO TV. Sa nu se supere antenistii, insa, de cand cu Capatos si Acces Direct chiar n-au cum sa intre in mentalul colectiv ca facatori de show-uri serioase de televiziune…
De cate ori n-ati auzit in autobuze, pe la terase ori in diverse conversatii cu amicii iscate de reclamele la cele doua emisiunii replici de genul: “Mama, daca facea PRO TV emisiunea cu X Factor rupea!” sau “Aia de la Antena ii copiaza pe protevisti, dar nu le iese” (cu trimitere catre “Romanii au talent”, pentru ca lumea nu e informata sau nu stie sa faca diferenta)?
Vi se pare ciudat ca oamenii au incredere in PRO TV cand vine vorba de distractie, de show? Ca asta s-a transferat catre formatele de reality/family entertainment, adica exact zona pe care miza Antena 1 si pe care credea ca activeaza si inca se promoveaza, dar pe care n-a intretinut-o defel de la “Duminica in familie” incoace?
N-ar trebui sa fie nicio surpriza pentru nimeni si nici sa se considere subiectiva afirmatia urmatoare: PRO TV-ul este si va fi lider pe piata in materie de divertisment de televiune. Pentru ca isi stie locul, n-are crize de identitate, dimpotriva, e un produs unitar, ok, care ofera fix ce promite.
In vreme ce Antena 1 se comporta mereu ca un competitor, ataca sau imita in loc sa construiasca, nu mai are o indentitate clara de cand se lafaie in mediocritate in speranta ca masa populara care o sustine se va extinde. Iar balanta calitativa inclina catre locul u