Foto: LUCIAN ALECU / JURNALUL NATIONAL Preţurile mici practicate de agenţiile de turism pentru litoralul românesc şi programele speciale au atras mai mulţi turişti la mare, însă, din cauza crizei economice, bugetul alocat vacanţei a fost mai mic decât anul trecut. Aşa se explică faptul că anul acesta au fost înregistraţi cu 10% mai mulţi turişti pe litoral, dar încasările agenţiilor au fost mai mici.
„Programele speciale de anul acesta, cum ar fi Înscrieri timpurii şi Litoralul pentru toţi, la preţuri mici, au făcut ca numărul turiştilor pe litoral să înregistreze o creştere de 10% faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 1,3 milioane. Cu toate acestea, încasările agenţiilor de turism au fost mai mici cu circa 15% faţă de 2010”, a explicat Traian Bădulescu, consultant turistic. Din cauza crizei economice şi a măsurilor de austeritate luate de guvernanţi în ultima perioadă, bugetul alocat vacanţei a fost mult mai redus faţă de anii trecuţi. Aşa se explică faptul că majoritatea românilor care au mers pe litoral au ales hotelurile ieftine.
„Majoritatea turiştilor care au ales să meargă anul acesta la mare la noi au stat la hotelurile de două şi de trei stele. A fost un litoral al paradoxurilor, deoarece au fost turişti care au stat la hotelurile foarte ieftine, dar au fost şi câţiva care au ales hotelurile scumpe, de patru şi de cinci stele”, a declarat Traian Bădulescu, consultant turistic.
„În acest an, pe litoral am avut ceva mai mulţi turişti faţă de 2010, undeva cu 10% mai mult. Asta poate să ne ducă însă cu gândul că şi veniturile realizate în turismul de litoral au fost mai mari. Din păcate, nu! Au fost mai mulţi turişti pe litoral, care au cumpărat pe bani mai puţini, au avut bugete mai sărace şi a scăzut numărul de înnoptări”, a spus Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT). Ea e