După entuziasmul dinaintea crizei şi şocul din timpul acesteia, în 2010 consumatorii se obişnuiseră cu situaţia
În 2011 însă se aşteptau ca lucrurile să se îmbunătăţească, însă au devenit frustraţi pentru că acest lucru nu s-a întâmplat
Două treimi din populaţie consideră că soluţia se află în afara lor
Situaţia economică dificilă a avut repercusiuni asupra comportamentului consumatorului român, iar de la starea de entuziasm oamenii au ajuns la frustrare.
"În 2008 românii erau entuziasmaţi şi spuneau că orice se poate. Dar la sfârşitul lui 2008 şi începutul lui 2009 toţi au fost şocaţi şi nu ştiau ce să facă. La sfârşitul lui 2009 şi începutul lui 2010 oamenii s-au obişnuit cu situaţia şi au început să-şi schimbe priorităţile. Dar la finele anului 2010 şi începutul lui 2011 oamenii au început să devină frustraţi pentru că se aşteptau ca situaţia să se îmbunătăţească iar acest lucru nu s-a întâmplat", a declarat în cadrul conferinţei anuale International Council of Shopping Centers (ICSC) Romania, Iulia Cornigeanu, Senior Research Consultant Gfk România.
Reprezentanta Gfk România a mai spus că efectele crizei au început să fie vizibile în 2010, când încrederea consumatorilor că situaţia economică va fi bună a scăzut cel mai mult.
8 din 10 români nu sunt motivaţi să facă ceva
Potrivit unui studiu realizat de Gfk în mai anul curent, 65% din populaţie este "suferindă" şi se consideră că soluţia salvatoare se găseşte în afara lor, 21% din români sunt luptători şi spun că ieşirea din impas stă în mâinile lor şi vor să se ajute singuri, iar 14% din populaţie sunt captivi (sunt resemnaţi şi fără speranţă).
În cadrul conferinţei ICSC Iulia Cornigeanu a mai spus că românii cheltuiau anul trecut 41% din bugetul lor pe mâncare şi băuturi. Într-un clasament în regiune în funcţie de cât alocă oamenii din buget pentr