Producătorii de mobilă redescoperă exportul în Est, dar şi în Uniunea Europeană şi odată cu acestea şi perspectivele de creştere. După mai bine de doi ani de când pieţele externe au început să pice pe capete pentru fabricile româneşti, 2011 aduce primele raze de soare. Cuvinte precum "competitivitate" sau "vechi legături" sunt din nou pe buzele managerilor din industria mobilei, una dintre cele mai vechi ramuri din economia românească.
Adunaţi la două târguri de mobilă din nordul Bucureştiului, primul la Romexpo şi celălalt la Romaero, producătorii de mobilă au avut un tonus mult mai bun în această toamnă. Au venit la expoziţii atât pentru partenerii externi, cât şi pentru clienţii locali, dar speranţele se îndreaptă mai degrabă pentru prima categorie. Planurile lor merg chiar până în Turkmenistan, acolo unde Simex, un producător de talie medie, vrea să înfigă steagul românesc.
Pentru alte firme, aşa cum este cazul Alprom din Piteşti, 2011 a marcat revenirea pe pieţe mai vechi, aşa cum este cazul Olandei şi Franţei, astfel că exporturile au putut creşte şi sunt perspective ca şi cifra de afaceri totală să fie mai mare anul acesta.
"Vânzările (totale- n.red.) ar putea creşte cu 5% anul acesta", a spus Ioan Popescu, reprezentantul compartimentului de vânzări al Alprom, companie prezentă la Romaero. Motorul companiei este reprezentat de exporturi, care în primele opt luni ale anului au avut un plus de 25%. Popescu spune că obiectivul principal al companiei este mărirea portofoliului de clienţi externi. Cu aproape 80% din vânzări generate de pieţele externe, cele mai importante fiind Austria, Germania, Elveţia, Anglia, Bulgaria, Ungaria, Moldova şi Rusia, Alprom este cu ochii pe oricine nu vorbeşte româneşte la târgul de mobilă.
La expoziţie, compania a mizat pe mobila de culoare albă, noua vedetă a acestui sezon, dar şi pe mobilieru