Primăria orădeană vrea să fluidizeze circulaţia pe şoseaua de centură, porţiunea între Real şi Metro, prin înlocuirea a două sensuri giratorii ce urmează să fie construite, cu două pasaje care să treacă pe sub şosea, ca să reducă numărul intersecţiilor de pe drumul ocolitor.
Consilierii locali şi-au dat joi acordul de principiu pentru realizarea şi finanţarea de către municipalitate a investiţiilor adiacente pasajelor din zona străzii Ciheiului şi străzilor Apateului şi Nojoridului, în condiţiile în care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), finanţatorul lucrărilor de la şoseaua de centură, va accepta modificarea actualei soluţii tehnice în sensul cuprinderii în proiect a celor două pasaje.
Primarul Ilie Bolojan a discutat miercuri la Bucureşti cu reprezentanţii CNADNR necesitatea modificării proiectului prin măsuri menite să fluidizeze circulaţia pe şoseaua de centură. "Propunerea noastră a fost ca Primăria să execute exproprierile, bretelele laterale care să racordeze pasajul la sistemul de transport din oraş, iar CNADNR să execute cele două pasaje", a declarat primarul Ilie Bolojan în conferinţa de presă care a precedat şedinţa de Consiliu Local.
Primarul a spus că municipalitatea îşi asumă investiţii de circa 1,5 milioane de euro dintr-un credit bancar încheiat cu Hypo Noe Gruppe Bank. Suma a fost economisită în urma licitaţiilor organizate pentru contractarea lucrărilor de introducere a utilităţilor în Parcul Industrial Eurobusiness, iar Bolojan a spus că va trebui canalizată pentru implementarea unor măsuri de fluidizare a circulaţiei pe şoseaua de centură.
"Degeaba vom avea o şosea pe patru benzi. Dacă şoferii care sunt în tranzit vor da tot la 500 de metri peste câte un sens giratoriu, vor fi tentaţi să "scurteze" drumul prin oraş", a spus primarul.
Conform proiectului municipalităţii, în