Guvernul a aprobat al doilea al doilea acord de modificare a contractului de proiectare şi construire a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş, cu americanii de la Bechtel.
Costul de construire a autostrăzii Transilvania pe tronsoanele unde Bechtel continuă să lucreze va fi redus la 6,9 milioane euro/km, faţă de 14,7 milioane euro/km în prezent.
„Comparativ cu preturile care s-au practicat anterior, economia care se realizează la bugetul de stat al României este de 6 miliarde de euro. Dacă am fi continuat să lucram la preţurile din contractul initial, costul total al autostrazii ar fi fost de 10 miliarde de euro", a declarat ministrul Transporturilor Anca Boagiu, pentru hotnews.ro.
A fost eliminată şi clauza din contract care interzicea statului român, în cazul rezilierii contractului, să scoată la licitaţie, pe o perioadă de doi ani, tronsoanele de autostradă pentru care nu au fost demarate lucrările de construcţie.
Opt tronsoane
Proiectul autostrăzii Transilvania a fost impartit in opt tronsoane de constructie. Lucrările au fost începute doar pe două dintre ele, iar pe celelalte şase, însumând 297 de kilometri, respectiv Braşov-Făgăraş (53 km), Făgăraş-Sighişoara (52 km), Sighişoara-Ogra (56 km), Ogra-Câmpia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihăileşti (24 km) şi Mihăileşti-Suplacu de Barcău (76 km), nu au fost încă demarate.
Aţi aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe brasov@adevarul.ro!
Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos: