Şefii de scară sunt doar cu numele, proprietarii de apartamente ar trebui să-şi cunoască mai bine drepturile şi să se implice mai mult dacă vor ca administratorii să fure mai puţin, iar asociaţiile de proprietari sunt indispensabile. Sunt concluziile unui interviu acordat GdS de şefa Serviciului de Coordonare Asociaţii de Proprietari din cadrul Primăriei Craiova, Alina Mateescu.
- Nu puţine sunt cazurile în care administratorii sau preşedinţii de asociaţii „au consumat“ în interes propriu banii locatarilor. Ce se întâmplă cu proprietarii, figurează cu restanţe la întreţinere?
- În primul rând, nu instituţia primarului stabileşte prejudiciul. Aspectele constatate de noi în procesele-verbale de control le înaintăm organelor de cercetare. Dacă se va stabili prejudiciul, atunci asociaţia de proprietari trebuie să se îndrepte în instanţă împotriva celui care a cauzat prejudiciul. Proprietarii sunt descărcaţi în fişele de evidenţă a cheltuielilor de întreţinere, asociaţia figurează ca datoare. Aceşti bani nu se vor recupera de la proprietari.
- Deci proprietarii să stea liniştiţi... S-a recuperat vreo sumă pe hotărâre definitivă şi irevocabilă a instanţei?
- Nu am cunoştinţă.
- Câte cazuri de posibile fraude aţi descoperit?
- Peste 16 dosare am trimis la poliţie, 12 atestate le-am retras, pentru că unii dintre administratori nu erau atestaţi, erau casieri, contabili, iar legea nu permite.
- La cât se ridică presupusul prejudiciu?
- Noi nici măcar nu stabilim sume, nu facem expertize contabile.
- Atunci ce constataţi dumneavoastră la control?
- Aspectele constatate.
- Care sunt cele mai frecvente nereguli?
- Nu am găsit banii pe care i-au avut efectiv în casierie, numerarul nu a corespuns cu soldul registrului de casă, adică trebuia să aibă mai mulţi bani.
- Au fost diferenţe mari de bani?
-