Guvernul a aprobat ieri al doilea acord de modificare a contractului de construire a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş, realizând o economie de șase miliarde de euro.
"Dacă am fi continuat să lucrăm la preţurile din contractul iniţial, costul total al autostrăzii ar fi fost de 10 miliarde de euro", a explicat după ședința de guvern Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, citată de Agerpres. De asemenea, a fost eliminată clauza care interzicea statului român ca, în cazul lichidării contractului, să liciteze vreunul dintre tronsoanele de pe traseul autostrăzii pe o perioadă de doi ani.
Boagiu a mai anunţat că a fost obţinut un preţ de 6,9 milioane de euro pe kilometru, care se încadrează în standardele de cost. S-au redus, de asemenea, sumele care trebuie plătite companiei Bechtel, de la 380 de milioane de euro la 115 milioane.
De asemenea, au fost introduse unele clauze în favoarea statului român pentru lucrările care au rămas de executat, care vizează efectuarea lucrărilor la timp şi perceperea unor penalităţi. Perioada de garanţie a fost majorată de la 24 luni la 30 de luni.
“Exista o clauză în contract conform căreia şi dacă lucrau şi dacă nu lucrau, erau îndreptăţiţi să primească lunar o sumă de 1 milion de euro. În noul contract se prevăd penalităţi aplicate constructorului pentru nerespectarea termenelor asumate, pentru lucrările care au rămas de executat, respectiv 0,05% din valoarea fiecărei secţiuni penalitate pe zi până la un maxim de 10% din valoarea secţiune respective rămase de executat”, a explicat ministrul Transporturilor.
Următorii paşi sunt finalizarea tronsoanelor începute deja de compania Bechtel - tronsonul Suplacu de Barcău - Borş, de 60,2 km şi tronsonul Câmpia Turzii - Cluj Vest, de 52,5 km.
"Noi considerăm că este un succes în acest moment din două motive - am luat de pe umerii românilor ce guvernul N