Spotul realizat de agenţia Papaya pentru compania Cosmote dovedeşte că succesul în publicitatea autohtonă poate fi clădit şi pe lacrimi, nu doar pe poante şi haz.
1 /.
Unele dintre cele mai memorabile spoturi din istoria publicităţii româneşti au fost bazate pe umor: cele din seria Unirea, în care sunt prezentate aventurile lui Dorel şi ale colegilor săi, cele cu "nişte ţărani", la coniacul Cava D’Oro, şi cele pentru Teletech, în care Bogdan Naumovici o imită pe "ciudata maimuţă" din Star Wars şi aruncă de la etaj un popă-Batman.
Cu toate astea, spoturile care înduioşează funcţionează la fel de bine ca cele pontoase, fapt demonstrat de curând de reclama "Fluturele", creată de agenţia Papaya pentru Cosmote. În doar o săptămână de la lansare, spotul a strâns peste 100.000 de vizualizări pe YouTube şi a primit nenumărate laude de la internauţi.
De la vorbit la ascultat
Reclama începe cu un bărbat care citeşte un ziar şi tatăl său, aşezaţi pe o bancă, într-o zi de primăvară. În jur, verdeaţă şi ciripit de păsări, iar la un moment dat îşi face apariţia şi un fluture. Bărbatul în vârstă îl întreabă pe fiul său, în mai multe rânduri, "ce-i ăsta?", iar bărbatul îi răspunde tot mai enervat că este vorba de un fluture. La un moment dat, îşi iese din pepeni şi răcneşte: "De ce faci asta? E un fluture! Ce nu-nţelegi?!".
Ca răspuns, tatăl îşi deschide jurnalul din poală şi îşi îndeamnă fiul să citească cu voce tare următorul pasaj: "Astăzi, fiul meu a împlinit trei ani. Am fost împreună în parc, unde a văzut un fluture. M-a întrebat de 21 de ori ce este şi i-am răspuns de fiecare dată că este un fluture, îmbrăţişându-l şi iubindu- l mai mult de fiecare dată".
Fiul îşi îmbrăţişează cu căinţă tatăl, iar pe ecran apare următorul mesaj: "Ni se oferă atât de mult timp să vorbim. Nu găsim timp să ascultăm".
Robert Tiderle, General Manager Papaya