Primăria a pregătit 19 milioane de euro pentru 6 garnituri. La Arad există prototipul primului tramvai românesc modern, însă firmele străine fac o concurenţă asiduuă
În timp ce lucrările de modernizare a liniilor de tramvai continuă într-un ritm amețitor, fiind deja gata mai multe tronsoane din axa Gara - Mănăștur, care străbate tot oraşul, Primăria Cluj Napoca a anunțat şi licitația pentru achiziționarea a șase garnituri moderne de tramvai. Prețul maxim impus de municipalitate pentru fiecare garnitură de tramvai este de 1,6 milioane de euro.
Francezii au contestat licitaţia
În prima fază, anunțul privind licitația a fost contestat de către o firmă din Franța, care a reclamat că prețul maxim, acceptat iniţial, de 1,2 milioane de euro este prea mic. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis reclamația depusă și a dispus ca prețul minim să fie majorat.
„Prima licitație a fost contestată la CNSC pe motiv că prețul pe garnitură ar fi fost imposibil de atins. Prețul de 1,2 milioane de euro l-am stabilit în urma unei analize făcute după o licitație similară care a avut loc într-un oraș din Polonia, unde prețul a fost de 1,2 milioane de euro. Acum am majorat la 1,6 milioane de euro/bucată”, a comentat primarul Apostu.
19 milioane de euro puse în joc
Noile tramvaie din Cluj Napoca vor semăna cu cele din Paris. Caietul de sarcini elaborat de Primăria Cluj Napoca impune firmelor care vor să se prezinte la licitația ca tramvaiele lor să o capacitate de transport între 175-275 de locuri. „Să aibă patru uși de serviciu comandate electric, cu lățimea minimă de 1.300 mm, pentru urcare și coborâre pasageri. Să aibă o capacitate de transport totală între 175-275 locuri, din care 28-50 de locuri pe scaune, scaunele să fie tapițate”.
Noile tramvaie care vor circula în Cluj Napoca trebuie să mai aibă