Conform Oradecluj.ro: ”Potrivit unuia dintre angajaţii care au participat la şedinţa de dimineaţă, reprezentanţii Nokia au anunţat că fabrica se va închide treptat, până la finalul anului 2011, din cauză că furnizorii companiei sunt prea departe comparativ cu punctul de lucru de la Jucu”.
Tot pentru Oradecluj.ro, primarul de Cluj-Napoca, Sorin Apostu: ”Suntem deschişi pentru a încuraja venirea de noi investitori, români sau străini la Cluj-Napoca şi facem toate eforturile instituţionale pe care o adminsitraţie publică locală are datoria de a le întreprinde va putea fi evidenţiat în următoarea perioadă, când, clauzele de confidenţialitate care astăzi mă împiedică să dau detalii, vor permite să anunţăm venirea la Cluj-Napoca a unor giganţi industriali si din domemiul tehnologiei informaţiei”.
Dincolo de politica de căutare de mână de lucru mai ieftină chiar și decât în România, nu-mi pot reține niște întrebări: Dacă Autostrada Transilvania ar fi fost gata, ar mai fi plecat Nokia? Ori, măcar, ar mai fi invocat motivul distanței prea mari față de furnizori? Sau n-ar fi venit și furnizorii la Cluj (cum era proiectul inițial) dacă autostrada era finalizată? Mai mult, în demersurile de a aduce alți investitori la Jucu, cu cât ar fi crescut șansele dacă autostrada era gata?
Un posibil răspuns la aceste întrebări a venit, încă din 2008, din partea reprezentanților Mercedes. La acea dată, atât în presa autohtonă, cât și în presa europeană de business, s-a discutat de o posibilă investiție a nemților într-o fabrică la Cluj. În cele din urmă, Mercedes și-a deschis fabrica în Ungaria. Reprezentanții producătorului de automobile au fost foarte tranșanți când și-au motivat atunci alegerea: ”În România am văzut autostrada doar pe hârtie”.
***
Mai multe despre închiderea fabricii Nokia de la Cluj pe Oradecluj.ro.
Conform Oradecluj.ro: ”Potrivit unui