O autostradă din nord-vestul Chinei prezenta "fisuri adânci la suprafaţă", la doar o lună de la inaugurare, scrie China Daily.
Problema a fost recunoscută de autorităţi, care au trimis o echipă de muncitori să o rezolve.
Porţiunea de 31 de kilometri, care traversează provincia Gansu, a fost deschisă traficului la 31 mai, dar, după nici o lună, oficialii au început să primească plângeri legate de "gropi, fisuri sau spărturi", unele lungi de zece metri, notează sursa.
Astfel, autorităţile au trimis muncitori care să rezolve problema, iar aceştia au montat panouri cu noua limită de viteză de pe autostradă: 20 km/h.
Motivul gropilor: lipsa de supraveghere a lucrărilor
"Contractanţii au primit ordine să asfalteze din nou secţiunea, iar reparaţiile s-au încheiat luni (n.r. 26 septembrie)", a declarat Tan Yingpeng, purtător de cuvânt al puterii din Gansu.
Întrebat de ce au apărut crăpături la doar o lună de la inaugurarea autostrăzii, Yingpeng a declarat că motivul este lipsa de supraveghere a lucrărilor. "Altă explicaţie satisfăcătoare pentru public nu avem", a declarat purtătorul de cuvânt.
El a refuzat să precizeze dacă şi alte secţiuni din autostradă ar putea avea probleme similare.
Autostrada cu probleme, de trei ori mai ieftină decât celelalte
Secţiunea face parte din autostrada Tianshui-Dingxi, de 235 km lungime, a cărei construcţie a costat 1,01 miliarde de euro. Drumul ar trebui să deservească şapte milioane de oameni.
Firma angajată de autorităţi a construit fiecare kilometru din autostradă cu "doar" 4,3 milioane de euro, în condiţiile în care celelalte autostrăzi din Gansu au un preţ mediu de 11,6 milioane de euro pe kilometru.
Totuşi, autorităţile spun că gropile din asfalt nu au apărut din cauza materialelor insuficiente sau de proastă calitate.
"Asfaltul nu a fost turnat cum trebuie, astfel că s-