Emag, cel mai mare retailer IT online din Romania, si-a extins afacerile anul acesta, adaugand-si in portofoliu carti, produse de bricolaj si o platforma numita Marketplace, unde se vand chiar si jucarii. Veniturile au crescut cu peste 50% in prima jumatate a anului, iar compania planuieste sa se extinda in strainatate, prima piata vizata fiind Bulgaria. DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Irinel Burloiu, directorul de marketing al companiei, despre planurile de expansiune ale retailerului si despre felul in care se promoveaza Emag.
"Cu siguranta, crestem mai mult decat piata. In primul rand, datorita faptului ca in general, piata de comert online creste in detrimentul comertului traditional. Mult mai multi oameni trec de la momentul de informare la momentul de achizitie pe online. Practic, astazi, 7 din 10 oameni care cumpara produse IT sau electro intra si pe Emag intr-o luna sa se informeze", a declarat Burloiu.
A doua directie de crestere a Emag este extinderea portofoliului de produse, care a adus dupa sine atragerea unor noi categorii de clienti. Compania a introdus de la inceputul anului numeroase categorii de produse in portofoliu. Inca de la finele lunii mai, Emag a introdus cartile in oferta, vanzand in iunie 11.500 de titluri. Retailerul are in prezent o cota de piata de 15% pe acest segment, si spera ca in aproximativ sa ajunga primul vanzator de carti din Romania, pe segmentul online.
"Cartea e un domeniu interesant, in spatiile traditionale de retail e o presiune foarte mare pe spatiile fizice. Noi avem peste 25.000 de carti, pe care nu poti sa le gasesti intr-o librarie traditionala", spune oficialul Emag.
In afara de carti, compania a introdus in portofoliu si produsele de bricolaj cu aproximativ doua luni in urma. Tot anul acesta, Emag a lansat si platforma Marketplace, prin care partenerii companiei vand