Ieseni, se pare ca va trebui sa ne consolam: vom merge la Bacau sau la Suceava daca vrem sa plecam din tara cu avionul. In timp ce alesii nostri judeteni se cearta ca la usa cortului, sapte aeroporturi din tara au depus deja cereri de finantare pentru proiecte de modernizare. La finantarile pe aceasta axa (POS-T), regula este "primul venit, primul servit". Au depus proiecte eligibile pina si aeroportul Tulcea, care nu are nici o cursa regulata, sau aeroportul privat din Tuzla, care are doar doua piste de iarba. Tot in fata noastra sint Suceava, Tirgu Mures si Baia Mare. In ritmul in care se lucreaza la CJ, probabil si Vasluiul va depune inaintea noastra. Sefii CJ viseaza insa cu ochii deschisi.
Aeroportul Iasi a mai pierdut o batalie importanta in ce priveste proiectul de modernizare. Desi pentru acest proiect ar fi putut obtine fonduri nerambursabile, aeroporturi mult mai mici din tara s-au miscat foarte rapid. Pina in prezent, in cadrul Programului Operational Sectorial - Transporturi (POS -T) au fost depuse sapte proiecte. Suma pusa la bataie este de aproximativ 255 milioane de lei, din care alocarile de la UE reprezinta peste 170 milioane de lei. In prezent, totalul cererilor depuse la Bucuresti este de 852 milioane de lei, adica de peste trei ori mai mult decit disponibilul. In conditiile in care la impartirea banilor se aplica regula „primul venit, primul servit", Iasul pare sa nu mai aiba sanse decit la o eventuala realocare de fonduri de pe alte axe prioritare, timp in care celelalte aerogari ar avea aproape finalizat procesul de modernizare.
Pista de 3.600 metri la Tirgu Mures
Comuna constanteana Tuzla e de aproape 50 de ori mai mica decit Iasul. Cu toate acestea, are sansa sa-si dezvolte un aeroport mai complex decit al Iasului, intrucit a depus deja o cerere de finantare. In prezent, aeroportul privat din Tuzla are doua piste, una de 360 de