După patru şedinţe de la începutul lunii pe tema Aeroportului, consilierii judeţeni au ajuns la un consens în privinţa proiectului de modernizare a aerogării ieşene. Aceştia au decis să construiască o pistă de 3.000 de metri, şi nu una de 2.800 de metri, aşa cum dorea iniţial conducerea instituţiei.
Zece şedinţe, zero decizii la Aeroportul Iaşi
Cearta pe studii lasă Aeroportul din Iaşi fără banii europeni
Consilierii judeţeni s-au certat în ultima vreme pentru că nu au putut decide ce fel de studii să refacă la Aeroport. Preşedintele CJ a optat pentru un întocmirea unui studiu de fezabilitate necesar prelungirii pistei actuale până la 2.800 de metri pentru ca lucrările să se încadreze în suma pusă la dispoziţie de Uniunea Europeană, în cuantum de 40 de milioane de euro. O parte din consilieri au refuzat să aprobe proiectul lui Simirad şi au insistat să se aprobe construcţia unei pistei noi, flexibile, de 3.000 de metri, chiar dacă investiţia se ridică la 70 de milioane de euro.
UPDATE Accident pe Aeroportul Iaşi. Un porc mistreţ a pus în pericol viaţa pasagerilor din avionul de Bucureşti FOTOGALERIE, VIDEO
În şedinţa ordinară de azi, plenul a fost de acord ca şefii Aeroportului să întocmească studiul pentru pista mărită, de 3.000 de metri. Cum specialiştii europeni nu finanţează lucrările parţiale la Aeroport, şefii CJ vor începe lucrările din luna februarie din fonduri proprii sau dintr-un împrumut.
„Am decis. Facem o pistă de 3.000 de metri pătraţi, dacă putem obţine fonduri europene cu acest proiect, foarte bine, dacă nu, asta este. Trebuie să terminăm ambiguităţile. Eu am vrut să prelungim pista actuală până la 2.800 de metri, dar consiliul e suveran“, a spus Constantin Simirad.