De mâine, de servicul de ridicări auto se va ocupa exclusiv Regia Autonomă de Transport (RAT) Braşov, fără a mai exista intermediari firme private. Până acum, de cele mai multe ori, autospecialele nu erau însoţite de agenţi ai poliţiei, se acţiona haotic, iar procesele-verbale de ridicare erau completate ulterior, de către poliţişti.
Regia nu a reuşit încă să achiziţioneze utilajele însă, a închiriat două astfel de maşini. „Am trimis încă de luna trecută adrese la 15 firme care deţin astfel de autospeciale, însă numai una dintre ele, Fejer Top, a fost interesată să ne închirieze, una ne-a răspuns că nu este interesată, iar de la celelalte nu am primit niciun fel de răspuns, chiar dacă am solicitat oferte în rânduri repetate", ne-a explicat Silviu Ştefan, purtătorul de cuvânt al RAT Braşov.
Pentru cele două maşini, RAT va plăti firmei Fejer Top 512 lei, pe zi. Afacerea este profitabilă având în vedere că toţi banii încasaţi din taxa de ridicare, în valoare de 380 de lei, vor ajunge direct în bugetul regiei, fără a se mai achita un cuantum operatorilor privaţi care deţineau atât utilajele, cât şi personalul. Până în 5 august, când procuroriiParchetului de pe lângă Tribunalul Braşov au dispus percheziţii la sediul Regiei Autonome de Transport, precum şi la sediile celor două firme care prestau această activitate, erau ridicate, în medie, 25 de maşini, respectiv se câştiga 9.500 de lei, însă, un procent, care nu a fost niciodată făcut public, fiind confidenţial conform contractului, revenea celor doi operatori privaţi. După anchetă, se mai ridicau doar câte trei maşini pe zi, poliţiştii fiind mai precauţi în ceea ce priveşte emiterea deciziilor. Câştigul în zilele proaste era astfel de 760 de lei.
Sub stricta supraveghere a Poliţiei
Conducerea RAT Braşov ne-a declarat că, de acum, cele două autospeciale vor avea o activitate bine pusă la pun