* pentru că proiectul de reabilitare a şoselei către litoral a avut întârzieri de execuţie de câteva luni, Consiliul Judeţean, în calitate de beneficiar al finanţăriii nerambursabile, ar putea fi obligat să plătească penalităţi de 2,3 milioane de lei
* în altă ordine de idei, după doar un an de când a fost modernizat, pe drumul mării au început să fie vizibile probleme legate de calitatea lucrărilor de execuţie *
Ieri, pe 29 septembrie 2011, s-a finalizat oficial proiectul pentru reabilitarea şi lărgirea drumului judeţean Viziru - Cuza Vodă - Mihai Bravu, cunoscut brăilenilor şi sub denumirea de "drumul mării". În fapt, lucrările de modernizare a acestei şosele au fost terminate pe 8 septembrie 2010. Drumul proaspăt asfaltat a fost inaugurat atunci în prezenţa Ministrului Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea. Oficial, însă, proiectul în valoare de 64,7 milioane de lei, din care 46,3 milioane lei reprezintă o finanţare nerambursabilă primită de la Uniunea Europeană, s-a încheiat abia ieri. Evenimentul a fost marcat cu o conferinţă de presă organizată de Consiliul Judeţean, în cadrul căreia secretarul CJ, Nicu Filote a reamintit că modernizarea "drumului mării" a implicat turnarea de covoare asfaltice pe 200.000 metri pătraţi, reabilitarea a trei poduri, realizarea a 18 podeţe sau executarea de şanţuri turnate monolit pe o lungime de 51 kilometri.
Lucrările au fost făcute de firmele "Max Boegl" Germania şi "Tancrad" SRL Galaţi. Cele două societăţi au început efectiv munca pe 28 iunie 2009, deşi contractul a fost semnat pe 30 iulie 2008. Din această cauză, termenul de execuţie a fost depăşit cu opt luni. Întârzierea ar putea să afecteze serios bugetul beneficiarului contractului de finanţare nerambursabilă - Consiliul Judeţean Brăila -, deoarece Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului pretinde o penalizare de 5% din valoarea proi