La mai putin de doi ani de la lansarea iPad-ului de catre Apple, care practic a inventat o noua categorie de produse, din ce in ce in ce mai multi competitori se inghesuie pentru a ocupa o "felie" din aceasta piata. Totusi, iPad-ul are inca o cota de piata de 68% pentru cel de-al doilea trimestru al anului, potrivit ultimelor studii disponibile, si se pare ca singura metoda prin care companiile rivale isi pot vinde produsele ramane pretul foarte scazut.
Acest lucru pare a fi remarcat si de cei de la Amazon, care au lansat cu doar cateva zile in urma o tableta de numai 199 de dolari, denumita Kindle Fire. Spre comparatie, cel mai ieftin iPad costa de peste doua ori mai mult, si anume 499 de dolari.
Kindle FireCei de la Amazon sunt atat de hotarati sa tina pretul tabletei la un nivel cat mai scazut, incat accepta sa o vanda in pierdere, cred expertii din piata.
Acestia spera sa recupereze banii din continutul pe care il vor impinge cu ajutorul noii tablete "sub nasul" utilizatorilor. Amazon este unul dintre cei mai mari vanzatori online de carti electronice, muzica si filme, si ofera chiar si un serviciu de video-on-demand, similar Netflix, intitulat Prime.
Totusi, pretul foarte scazut al noului gadget a presupus si o serie de compromisuri. Kindle Fire nu va dispune de conectivitate 3G, microfon sau camera foto, dorindu-se mai degraba un dispozitiv destinat consumului de media, si doar in al doilea rand unul destinat comunicarii.
Analistii se asteapta ca noul Kindle sa fie primul competitor "real" al iPad si sa vanda pana la 5 milioane de unitati in cel de-al patrulea trimestru al anului. Cei de la Apple sunt asteptati sa vanda in aceeasi perioada 9,3 milioane de iPad-uri. Desi inferioara, estimarea de vanzari a celor de la Amazon este impresionanta, avand in vedere ca toti ceilalti competitori ai iPad-ului au in