„Adevărul“ a testat noua generaţie Nissan Micra. Maşina mini japoneză s-a reînnoit complet şi intră cu mult curaj pe cel mai competitiv segment din România. Prima regulă care trebuie respectată la lansarea unei maşini este superioritatea faţă de predecesoarele sale.
Nissan ştie acest lucru şi a lansat cu avânt noua generaţie Micra pe 160 de pieţe din lume. Superminiul japonez are acum un design mai „europenizat" şi mai aerodinamic. Liniile Micra nu mai sunt ciudate şi creează acum senzaţia unei maşini mai mari.
Motorul de 1,2 litri şi 80 CP îşi face treaba foarte bine în oraş şi, dacă te obişnuieşti, zumzetul lui ţi se pare chiar simpatic. Transmisia continuă variabilă opreşte acum turometrul la valoarea de 5.000 rpm atunci când acceleraţia este apăsată la maximum, viteza maşinii crescând cuminte.
Atunci când te obişnuieşti cu acest tip de cutie de viteze, nu mai apeşi pedala până la fund, turaţia se menţine la un nivel mai scăzut, unde beneficiezi de cuplul maxim al motorului, iar consumul se reduce simţitor.
Suspensia bate concurenţa
Dacă vă miraţi ce caută o transmisie CVT pe o maşină de oraş, aflaţi că în Japonia există o întreagă clasă de automobile (este adevărat, mai mici decât Micra) denumită „kei", iar una dintre principalele cerinţe pentru clasă este această cutie de viteze. Tocmai pentru că maşinile de acest tip se conduc cel mai uşor.
Pe majoritatea drumurilor din oraş, Micra se descurcă foarte bine. Totuşi, suntem în România, şi câte o hârtoapă mai dură trimite un şoc în suspensie, amintindu-ne când ne aşteptăm mai puţin unde ne aflăm. Per total, comportamentul suspensiei maşinii japoneze este mai bun decât al majorităţii maşinilor concurente.
Direcţia este precisă şi are un feedback decent, cu menţiunea că, la viraje mai bruşte şi la viteze mai mari, maşina îţi aminteşte că este înaltă şi are un ampatament mai s