În următorii cinci ani, România ar trebui să „pompeze“ 20 de milioane de euro în informatizarea unităţilor de învăţământ. Banii ar putea veni prin fonduri structurale de la UE.
Vă imaginaţi cum ar fi o oră de istorie în care să puteţi vedea într-un scurt film bătălia dintre armata împăratului Napoleon şi cea anglo-prusacă? Aţi înţelege atunci mai bine de ce victoria de la Waterloo a ducelui de Wellington şi a feldmareşalului von Blücher pecetluieşte sfârşitul imperiului napoleonian? Acesta este modul în care inventatorii de gadgeturi vor să-i ajute pe copii să înveţe la toate materiile! Dacă în alte ţări noile tehnologii fac deja parte din viaţa şcolarilor, în România ele sunt abia în stadiu de proiect. Informaticieni din firme precum IBM, Microsoft, Intel, Siveco sau Maguay au prezentat recent la Palatul Parlamentului soluţii pentru a face lecţiile de şcoală mai atractive şi mai interesante pentru elevi, în cadrul evenimentului „Iniţiativa eduVision 2020".
Cei de la Siveco au adus o masă „multi-touch" proiectată pentru lecţiile de istorie. Elevii puteau urmări astfel într-o manieră inedită desfăşurarea războaielor lui Napoleon sau traseul parcurs de trupele germane în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. O astfel de soluţie educaţională costă 7.000 de euro, iar pentru buna desfăşurare a lecţiei e nevoie de trei sau patru asemenea mese pentru o singură clasă.
Specialiştii de la Maguay au venit cu o ofertă care se adresează elevilor de până în clasa a VI-a: notebook-uri pe care se pot desfăşura interactiv lecţii de română sau de chimie.„La chimie, de exemplu, combinarea substanţelor e prezentată cu ajutorul desenelor animate. Profesoara porneşte de pe laptopul propriu softul respectiv, iar elevii urmăresc pe ecrane", a explicat Decebal Schiller, inginer IT la Maguay.
„Masa multi-touch“, soluţia pentru lecţii atractive Foto: sivec