Nicolas Sarkozy a efectuat o vizită în Maroc, unde a mers ca să lanseze primul TGV (tren de mare viteză) într-o ţară arabă. Este un succes industrial pentru Franţa, unde TGV-ul împlineşte anul acesta 30 de ani. Până în 2015, linia de tren lungă de 350 de kilometri ar trebui să lege Tanger de Casablanca via Rabat.
Trimisul special RFI la Tanger, Véronique Rigolet
Nicolas Sarkozy fericit, sub soarele Marocului. Alături de regele Mohammed al VI-lea, preşedintele francez calcă pe covorul roşu în aplauzele mulţimii. Aici, departe de problemele electorale de la Paris, şeful statului francez se concentrează pe munca sa de preşedinte. "Este primul TGV într-o ţară arabă", subliniază Nicolas Sarkozy.
În anturajul preşedintelui, aceleaşi cuvinte, acelaşi limbaj. "Preşedintele este zen", spun în cor miniştrii care îl însoţesc. "În avion nu ne-a vorbit decât despre fotbal şi Maroc", precizează ei.
E dificil însă pentru Nicolas Sarkozy, chiar şi în Maroc, să uite diviziunile din sânul majorităţii sale politice, din moment ce imaginea lui Jean-Louis Borloo, fostul său ministru al Transporturilor, se afla pe toate afişele din gara Tanger. Jean-Louis Borloo este cel care a semnat într-adevăr acum patru ani proiectul pentru viitorul TGV.
Nicolas Sarkozy a efectuat o vizită în Maroc, unde a mers ca să lanseze primul TGV (tren de mare viteză) într-o ţară arabă. Este un succes industrial pentru Franţa, unde TGV-ul împlineşte anul acesta 30 de ani. Până în 2015, linia de tren lungă de 350 de kilometri ar trebui să lege Tanger de Casablanca via Rabat.
Trimisul special RFI la Tanger, Véronique Rigolet
Nicolas Sarkozy fericit, sub soarele Marocului. Alături de regele Mohammed al VI-lea, preşedintele francez calcă pe covorul roşu în aplauzele mulţimii. Aici, departe de problemele electorale de la Paris, şeful statului francez se concentrează pe