Consiliul Concurenţei supune dezbaterii publice propunerile de angajamente formulate de companiile implicate în investigaţiile privind posibile înţelegeri pe piaţa comercializării produselor preplătite de telefonie mobilă.
"Procedura angajamentelor reprezintă un instrument cu ajutorul căruia se rezolvă cu rapiditate şi eficienţă o problemă survenită ca urmare a unui comportament anticoncurenţial. Prin acceptarea acestora avem în vedere eliminarea situaţiei care a condus la declanşarea investigaţiilor, împiedicarea repetării practicilor anticoncurenţiale, îmbunătăţirea mediului concurenţial şi realizarea unei economii de procedură prin reducerea duratei şi a costului unei investigaţii", a declarat ieri Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
Angajamentele propuse de Orange, Vodafone, Cosmote şi de distribuitorii direcţi ai acestora pentru înlăturararea îngrijorărilor concurenţiale ce au condus la declanşarea investigaţiei referitoare la fixarea preţului de revânzare, împărţirea pieţei şi instituirea unor obligaţii de neconcurenţă între companii, au fost publicate pe site-ul instituţiei. "Îngrijorările Consiliului Concurenţei sunt determinate de unele clauze existente în contractele încheiate pe întreg lanţul de distribuţie a produselor preplătite de telefonie mobilă", a anunţat ieri instituţia.
Sunt supuse dezbaterii publice şi angajamentele formulate de Orange, EPS şi Brodos în vederea remedierii situaţiei ce a condus la declanşarea unei investigaţii privind o posibilă înţelegere între Orange România SA şi distribuitorii săi de a nu vinde societăţii Proton Tehnologies SRL produse preplătite Orange de telefonie mobilă.
Cele două investigaţii, având ca obiect distribuţia de produse preplătite de telefonie mobilă, au fost declanşate de Consiliul Concurenţei în noiembrie 2009.
După analiza observaţiilor formulate de către t