Un document obţinut în premieră de ACLU, un ONG pentru protejarea drepturilor cetăţenilor americani, arată cum îşi tratează clienţii şase dintre cele mai mari companii de telefonie mobilă din SUA, scrie Huffington Post.
Documentul de o pagină, obţinut de la Departamentul de Justiţie american, face referire la şase operatori: Verizon, T-Mobile, AT&T, Sprint, Nextel şi Virgin Mobile.
CLICK PENTRU A MĂRI DOCUMENTUL.
Iată cât timp reţin companiile date care ţin de confidenţialitatea utilizatorilor:
Datele personale ale clienţilor:
Verizon - 3-5 ani
T-Mobile - 5 ani
AT&T - depinde de abonament
Sprint - nelimitat
Nextel - nelimitat
Virgin Mobile - nelimitat.
Date despre convorbiri:
Verizon - 1 an
T-Mobile - 2-5 ani
AT&T - 5-7 ani
Sprint - 18-24 de luni
Nextel - 18-24 de luni
Virgin Mobile - 2 ani.
Date despre SMS-uri:
Verizon - 1 an
T-Mobile - 2-5 ani
AT&T - 5-7 ani
Sprint - 18 luni
Nextel - 18 luni
Virgin Mobile - 60-90 de zile.
Conţinutul SMS-urilor:
Verizon - 3-5 zile
T-Mobile - nu se reţine
AT&T - nu se reţine
Sprint - nu se reţine
Nextel - nu se reţine
Virgin Mobile - 90 de zile.
Departamentul de Justiţie a mai precizat, pentru ACLU, că niciun operator de telefonie mobilă nu înregistrează convorbirile clienţilor săi.
Deşi documentul este datat "august 2010", Tom Slovenski, anchetator specializat în telefonie mobilă, spune că datele sunt "încă exacte".
Un purtător de cuvânt al Departamentului de Justiţie spune că datele personale ale utilizatorilor, precum şi detalii despre convorbirile şi mesajele lor, pot fi cruciale în cazul unor investigaţii care ţin de securitatea naţională şi internaţională.
Totuşi, ACLU consideră că oamenii au dreptul să ştie cât timp reţin companiile de telefoni