Designerul, artist plastic la bază, a readus accesoriul capilar în moda străzii, pornind de la un proiect care în câţiva ani a devenit o afacere în toată regula. Dar pentru Kristina Dragomir, pălăria nu este o sursă de venit, ci un obiect tridimensional în ale cărui puteri crede cu desăvârşire.
„Adevărul": Artist sau designer?
Kristina Dragomir: Sunt artist plastic, pictor la bază. În timp, după foarte multă experienţă şi expoziţii, mi-am dat seama că e o eră modernă, trebuie să te reinterpretezi şi reinventezi tot timpul şi că nu poţi să rămâi în zona în care transmiţi imagini prin pânză. Am lucrat nişte ani şi-n publicitate, dar am obosit foarte tare, eram acolo 12 din 24 acolo. Nu mai aveam timp pentru proiecte personale şi tot ce făceam era în zona de marketing, lipsită de creaţie. Aşa că am ieşit dintr-o zonă foarte organizată, publicitatea, cu o competiţie foarte puternică, şi am ajuns în zona asta de fashion care se afla la început, unde totul era de un primitivism incredibil. D-abia se contura conceptul de design românesc. Totuşi, era o perioadă foarte bună, cu un an înainte piaţa nu era pregătită pentru noi.
Poţi spune acum că ai competiţie în domeniul tău?
Nu şi nici nu cred că o să avem în următorii ani. Am scos din arta plastică tehnica colajului, a mixajului, a dozării compoziţionale şi coloristice şi am aplicat pe zona de accesoriu vestimentar. N-am făcut nimic întâmplător, haotic. Sunt perfecţionistă şi fixată pe detalii. N-am început afacerea asta întrebându-mă dacă o să câştig sau nu, dacă o să funcţioneze sau nu, am început foarte relaxaţi.
Când spui noi, la cine te referi?
M-am ajutat mereu cu soţul meu. Eu sunt one-man show, dar mi se pare foarte ciudat să vorbesc despre mine cu „eu fac, eu dreg". Acum doi ani, am avut o prezentare foarte reuşită cu nişte pălării în miniatură, inspirate din zona copilăriei, iar