Pe 27 septembrie, cel mai popular motor de căutare din lume, Google, a celebrat 13 ani de existenţă. Pentru această ocazie, compania şi-a schimbat logoul de pe prima pagină, însă acest lucru nu a fost o premieră. Din când în când, Google îşi modifică logoul pentru a comemora sărbători, zile de naştere, precum şi alte evenimente importante.
Aceste logouri modificate poartă numele de "doodles" şi au devenit foarte populare, făcând dintr-o simplă căutare pe Google o experienţă distractivă. De-a lungul anilor, aceste "doodles" au devenit din ce în ce mai complexe, transformând logoul Google în clipuri video sau imagini interactive.
Primul "doodle"
În 1998, conceptul de "doodle" a luat naştere când fondatorii Google s-au jucat cu logoul companiei pentru a-şi anunţa participarea la festivalul Burning Man. Un desen cu omuleţ a fost plasat în mijlocul celui de-al doilea "O" din cuvânt. Cu toate că primul "doodle" a fost relativ simplu, ideea decorării logoului companiei pentru a comemora evenimente notabile a fost bine primită de către utilizatori.
Un an mai târziu, cei doi fondatori l-au rugat pe Dennis Hwang să creeze un "doodle" pentru Ziua Bastiliei. Mulţumiţi de rezultat, fondatorii l-au numit pe Dennis în funcţia de "chief doodler" iar logourile inedite au devenit un lucru obişnuit pentru pagina de start a motorului de căutare.
Doodle-ul care a produs pierderi de 268 de milioane de dolari
Chitara virtuală interactivă creată de Google pentru a marca aniversarea celor 96 de ani de la naşterea lui Les Paul a cauzat pierderi substanţiale în mediul de afaceri de pretutindeni. 10,7 milioane de ore au fost petrecute, în total, de către angajaţii companiilor de pretutindeni pe prima pagină a Google. Astfel, neglijându-şi sarcinile de serviciu, întreprinderile au înregistrat pagube de 268 de milioane de dolari.
Doodle pentru România @N_P