Timpul are maniera lui în care se întoarce, iar în Italia o face prin modă. Zilele culorilor puternice precum portocaliul s-au stins, cel puţin pentru Armani, fiind momentul perlelor şi al dantelei.
N-ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni. Comparativ cu celelalte sectoare ale economiei italiene care au avut de suferit din cauza datoriilor guvernului, industria modei din Italia creşte încontinuu. Segmentul, în valoare de 63 de miliarde de euro, a avut parte de momente spectaculoase în ultima vreme, în special datorită Săptămânii de Modă de la Milano. Cifrele oficiale nu fac decât să confirme: 15.000 de clienţi, 70 de prezentări pe catwalk, 150 de colecţii şi 2.000 de jurnalişti prezenţi la evenimentul cel mai important al anului.
Atitudinea încrezătoare în viitorul strălucit al industriei a învăluit nu doar podiumul, ci şi atmosfera întregului eveniment. „Designerii au un sentiment bun în ceea ce priveşte viitorul, sunt împotriva pesimismului şi nu citesc ziarele. Atacurile teroriste din 11 septembrie au dezorientat afacerile designerilor, dar acum lumea este obişnuită cu orice se năpusteşte asupra ei şi e mult mai puternică", declara jurnalista Cinzia Malvini, explicând aerul optimist prezent la Milano. Scarlett Johansson (cu faţa), prezentă la Săptămâna milaneză
Trandafiri şi perle
„În timpuri întunecate ca acestea, avem nevoie de haine romantice şi jucăuşe", a spus designerul Anna Molinari care a prezentat o colecţie „îmbrăcată" numai în imprimeuri de trandafir. De altfel, senzaţia de la finalul evenimentului de modă a fost că hainele propuse pentru primăvara/vara lui 2012 vor veni în contrast total cu vremurile care se anunţă. Pastelurile vor colora sezonul următor. La Max Mara a dominat acvamarinul, Fendi a ales bleu, Prada - rozul, Versace - verdele mentă şi bleumarinul a cucerit colecţia Jil Sander. Şi chiar dacă n-au excelat