De aproape 200 de ani, numele Hermès este sinonim cu luxul. Însă, atunci când a început afacerea, fondatorul Thierry Hermès crea doar hamuri, frâie şi căpestre.
Primii clienţi ai casei franceze - prinţi de Wales, ţari şi aristocraţia europeană - probabil că nu intrau pe vreo listă de aşteptare atunci când dădeau o comandă la Hermès. Acum însă, pentru produsele companiei există liste de aşteptare pentru a intra pe lista de aşteptare.
Familia Hermès, originară din Germania, s-a stabilit în Franţa în 1828. Nouă ani mai târziu, Thierry Hermès, cel de-al şaselea fiu al unui hangiu, deschidea primul magazin care îi purta numele şi care a devenit, în timp, sinomim cu luxul. Iniţial, magazinul cu sediul pe Grands Boulevards din Paris era specializat în crearea de hamuri, frâie şi căpestre.
Doar pentru aristocraţie
Clientela era selectă: meşterii Hermès lucrau doar pentru aristocraţia europeană. Se spune chiar că, nu de puţine ori, baluri sau festivităţi de încoronare au fost amânate până când maeştrii artizani terminau accesoriile pentru caleştile şi caii care urmau să poarte capetele încoronate.
Acum, altele sunt evenimentele care se amână până când un accesoriu Hermès este gata, iar mult doritele produse s-au schimbat: genţile au luat locul caleştilor. Din cercurile mai mult sau mai puţin înalte a apărut chiar o povestioară despre o doamnă care intră hotărâtă într-un magazin Hermès pentru a comanda o geantă Birkin, pentru petrecerea de 16 ani a fiicei sale. Fără a-şi ridica ochii din registru, vânzătorul îi răspunde: „Lista de aşteptare pentru genţile Birkin se întinde deja pe şapte ani. Câţi ani are fiica dumneavoastră?". Istorioara este suficient de savuroasă chiar şi până în acest punct, însă răspunsul femeii, unul care poate fi înţeles doar pe Fifth Avenue sau în alt punct fierbinte pe harta modei, este cireaşa de pe tort: „Ah, staţi liniş