Laura Lungu, una dintre fondatoarele afacerii-butic „Photoliu“, vorbeşte despre munca de creaţie din spatele pieselor de mobilier unicat şi despre cum tind să strâmbe din nas românii atunci când dau cu ochii de preţul acestora.
Laura Lungu şi Irina Pogonaru creează fotolii potrivite pe stilul şi pe casa ta. Tu îţi alegi modelul, spui cu ce vrei să fie personalizat, iar ele au grijă ca piesa care va sta în casa ta să fie originală, bine făcută (în fabrici din România) şi mai ales să aibă o poveste. Fotoliile pictate marca „Photoliu" au ieşit în lume în urmă cu doi ani, iar prima piesă cumpărată a ajuns în Marea Britanie.
„Adevărul": Cum a apărut primul „photoliu"?
Laura Lungu: Totul se întâmpla în iunie 2009, când Irina, partenera şi prietena mea, îşi renova casa. Voia foarte tare să aibă un fotoliu pictat manual, dar cum s-a lovit de nişte preţuri foarte mari, cred că piesa pe care şi-o dorea costa vreo 3.800 de euro, a decis să şi-o facă singură: a cumpărat un fotoliu simplu şi a plătit un artist ca să i-l picteze. Plăcut surprinsă de rezultat, a venit la mine: „Hai să ne facem business!". Mi s-a părut o idee bună, aşa că am împrumutat 1.200 de euro de la părinţii noştri şi am pornit la drum. După ceva timp, am făcut o colecţie de patru fotolii mai mari şi mai mici, pictate de artistul Arthur Dinu. După ce am apărut în câteva publicaţii, am dus piesele într-o galerie de artă din zona Grădina Icoanei din Bucureşti, iar de aici până la primii clienţi nu a mai fost decât foarte puţin.
Cine le-a cumpărat şi cine le cumpără în continuare, cum arată clienţii voştri?
Prima noastră clientă a luat un fotoliul cu ramă albă şi cu tapiţerie bleu, cu portretul unei femei pe spătar, şi l-a dus la Londra, acolo unde locuia. E destul de dificil să creionez un portret robot al clientului nostru. Nu ştiu ce alte trăsături comune ar avea în afara faptului