Venirea toamnei nu înseamnă numai începerea şcolilor şi a anului universitar, ci şi aglomerarea carosabilului urban la praguri ce îţi pot provoca crize de anxietate. Totuşi, dincolo de artificii gen fente pe străzi lăturalnice şi evitarea intersecţiilor, poate n-ar strica ca prin centrul aglomerărilor urbane să circule preponderent vehicule special destinate acestui tip de trafic, în loc de Hummer, Land Cruiser, Mitsubishi L200 şi alte masive SUV-uri.
Conceput în această idee, segmentul B auto este generos ca ofertă. De acum înainte, însă, lui Renault Clio, Ford Fiesta, VW Polo, Chevrolet Aveo, Opel Corsa, Hyundai i20, Toyota Yaris şi Skoda Fabia li s-a adăugat încă un competitor, în persoana noului Nissan Micra. În realitate, faţă de generaţia anterioară, vorbim despre un model aproape cu totul nou, conceput pe platforma V a mărcii Nissan. Scopul acestei maşini se vrea cât mai simplu şi mai util: să uşureze la maximum condusul prin oraş.
La nivel de design, aduce cu precedesorul său, dar asemănările se opresc aici. Inginerii au avut în plan reducerea greutăţii maşinii, aşa că au renunţat la acoperişul dublu, desenând în schimb pe plafon două caneluri în formă de bumerang. Datorită aspectului concav, acestea stabilizează plafonul subţire la viteze mai mari, reducând rezonanţa caroseriei. Aerodinamica a fost principala caracteristică avută în vedere, în scopul obţinerii unui consum de carburant cât mai scăzut. După câteva zile în care am avut maşina la test, exclusiv în mediu urban, se poate spune că această ţintă a fost atinsă. Modelul a fost echipat cu un motor în trei cilindri pe benzină, de 1.2 litri şi 80 CP, ce dispune de un cuplu maxim de 110 Nm. Transmisia a fost automată, cutie CVT, în standard existând o cutie manuală, cu cinci rapoarte. Să nu aşteptaţi un diesel, deoarece propulsorul de 1.2 litri pe benzină va fi unica motorizare, întrucât