Săptămâna aceasta, compania Ford a fost nevoită să retragă de pe TV o reclamă, după ce Casa Albă s-a plâns că spotul face referire la planul de redresare economică al lui Barack Obama, scrie The Street.
În reclamă, un proaspăt posesor al camionetei Ford F150 se adresează în cadrul unei conferinţe de presă: "Nu am vrut să cumpăr o maşină de la o firmă ajutată de guvern. Am vrut să cumpăr o maşină de la un producător care lucrează pe cont propriu, fie că pierde, câştigă sau iese pe zero".
Reclama este o aluzie clară la competitorii Ford, Chrysler şi General Motors, care au cerut ajutor guvernamental.
"Reclama pică prost pentru Obama"
Directorii Ford, în frunte cu CEO-ul Alan Mullaly, au declarat în numeroase rânduri că filosofia companiei, de a se baza exclusiv pe forţele proprii, a ajutat la creşterea vânzărilor.
Din păcate pentru Ford, mesajul reclamei a fost perceput diferit de Casa Albă, care a considerat spotul calomnios la adresa administraţiei Obama.
Editorialistul Daniel Howes, de la Detroit News, scrie că reclama evidenţiază o slăbiciune a lui Obama, într-unul dintre cele mai proaste momente posibile: tocmai când preşedintele se pregăteşte să-şi lanseze campania pentru alegerile din 2012, iar popularitatea sa este în scădere, în special din cauza deciziilor pe plan economic.
Un purtător de cuvânt al Ford neagă că Obama sau Casa Albă ar avea vreo implicare în scoaterea reclamei de pe posturile TV, spunând că totul face parte din "planul de promovare prin rotaţie" al companiei.
Totuşi, această variantă nu explică eliminarea reclamei de pe toate canalele, inclusiv YouTube. Singurele variante rămase sunt cele filmate de utilizatori, direct de pe ecranul televizorului, cât reclama era difuzată.
Săptămâna aceasta, compania Ford a fost nevoită să retragă de pe TV o reclamă, după ce Casa Albă s-a plâns că spotul