În urma scăderii preţului acţiunilor, PSA Peugeot Citroen se tranzacţionează la un discount record faţă de Volkswagen AG, investitorii aşteptându-se ca Peugeot să fie cea mai mare victimă din industria auto a crizei datoriilor suverane din regiune, potrivit Bloomberg.
Acţiunile producătorului auto francez au scăzut cu 41% în 2011, cel mai dramatic declin din rândul companiilor auto europene, diferenţa faţă de acţiunile Volkswagen adâncindu-se la 91 de euro. Valoarea de piaţă a Peugeot, de 3,8 mld. euro, reprezintă mai puţin de o zecime din veniturile anuale pe 2010, de 56 mld euro.
Eforturile CEO-ului Philippe Varin de reducere a dependenţei de Europa printr-o expansiune pe pieţele emergente ar putea veni prea târziu pentru ca Peugeot, al doilea mare constructor auto european după VW, să nu resimtă din plin impactul declinului economic, spun investitorii.
Vânzările europene înregistrate de Peugeot pe primul semestru au reprezentat 62% din total, în timp ce cele ale VW s-au situat la 50%. În urma reducerii valorii acţiunilor, Peugeot este evaluată la 2.096 euro pe autovehicul vândut în prima jumătate a anului, faţă de 11.334 euro pentru fiecare autovehicul vândut în cazul VW.
Acţiunile Peugeot se tranzacţionează la de 3,2 ori câştigurile estimate pe întregul an ale companiei, comparativ cu de 3,6 ori în cazul Renault SA, 4,7 ori pentru VW şi 6,4 pentru Fiat SpA.
Varin a introdus noi modele în ultimii doi ani pentru a impulsiona vânzările. Totuşi, cota de piaţă europeană deţinută de producător pe primele opt luni ale anului a scăzut la 12,9% de la 13,7% cu un an în urmă. Cota VW a avansat la 23,2% de la 21,4%.
"Ceea ce este îngrijorător este că Peugeot se află într-o fază bună a ciclului de modele, însă nu există semne de creştere a marjei, dimpotrivă", a declarat Max Warburton, analist în cadrul Sanford C