Germania nu se poate bucura pe deplin de succesul său economic: are o economie stabilă, care a uitat de mult timp de recesiune, dar problemele cu care se confruntă Europa pun executivul de la Berlin pe jar. Cancelarul Angela Merkel se luptă să supravieţuiască politic într-un moment în care atât nemţii de rând, cât şi partenerii săi politici îi întorc spatele, considerând că preţul pe care îl plătesc pentru salvarea ţărilor cu probleme, şi în special Grecia, este prea mare.
Ce poate învăţa România de la Germania? Că flexibilitatea pieţei muncii este metoda prin care pot fi atenuate şocurile perioadelor de criză. Flexibilitatea constă în faptul că angajatorii şi angajaţii se înţeleg adesea să modifice salariile şi programul de lucru pentru a răspunde unor scăderi neaşteptate ale cererii, aşa cum a fost în perioada 2008-2009, când aceste înţelegeri au prevenit reducerile de personal.
În România, companiile germane încep să se "dezmorţească", primele care fac acest lucru fiind companiile din industria componentelor auto, care au în plan investiţii de 170 de milioane de euro pentru extinderea capacităţilor de producţie.
Pe piaţa locală, companiile germane au o prezenţă importantă în retailul modern şi bricolaj, energie, telecom şi componente auto.
Germania nu se poate bucura pe deplin de succesul său economic: are o economie stabilă, care a uitat de mult timp de recesiune, dar problemele cu care se confruntă Europa pun executivul de la Berlin pe jar. Cancelarul Angela Merkel se luptă să supravieţuiască politic într-un moment în care atât nemţii de rând, cât şi partenerii săi politici îi întorc spatele, considerând că preţul pe care îl plătesc pentru salvarea ţărilor cu probleme, şi în special Grecia, este prea mare.
Ce poate învăţa România de la Germania? Că flexibilitatea pieţei muncii este metoda prin care pot fi atenuate şocurile per