Multe mejase cu caracter umanitar sunt inventate cu scopul de a aduna adrese de e-mail de la utiliatori, folosite ulterior in scopuri comerciale, pentru promovarea online agresiva de produse si servicii - SPAM.
De foarte multa vreme, circula prin Romania, si prin lume, un mesaj de apel umanitar in care se cere cu disperare ajutorul pentru a salva viata unui copil.
Pentru inceput, in mesaj se face apel la sentimentele cititorilor. Un copil nou nascut este bolnav - in general se apeleaza la cancer, pentru a impresiona si mai mult.
Apoi se pune in evidenta si problema financiara: tanara familie nu are bani pentru o interventie medicala si nici macar pentru facturile lunare.
Intelegerea cu Yahoo! si AOL
In continuare, aflam ca familia a facut o mica intelegere cu cei de la Yahoo! si AOL pentru un mic sprijin financiar, la care pot sa participe toti cei care primesc e-mailul.
Mai concret, familia a cazut de acord ca pentru fiecare persoana care primeste acel mesaj ei (familia) sa primeasca 5 centi in schimb.
Pentru aceasta, in apelul umanitar ni se spune sa trimitem mesajul tuturor persoanelor din lista noastra de e-mail.
Mesajul trimis prin e-mail
Subiect: "mesaj disperat Rodica Gherasim"
Continut:
"HAI SA AJUTAM UN SUFLET MICUT CARE NU ARE NICI O VINA CA E BOLNAV !!! Daca stergi mesajul asta jur ca nu ai inima! Buna, numele meu este Carmen si am un copil nou nascut, numit Rares.. El inseamna tot pentru mine si recent doctorii au descoperit ca are cancer la creier. Din pacate eu si sotul meu nu avem bani nici macar sa platim facturile lunare, dar am facut o intelegere cu YAHOO si AOL si am cazut de acord ca pentru fiecare persoana care primeste acest mesaj sa primim 5 centi in schimb. Deci, te rog, trimite acest mesaj tuturor persoanelor din l