Drumul naţional dintre Petroşani şi Simeria, având 80 km, reprezintă cea mai îndelungată lucrare de reabilitare din România. Comuniştii l-au construit de la zero în şase ani. Reparaţiile durează însă de 10 ani şi tot nu s-au încheiat
Singura cale de comunicaţie rutieră dintre Valea Jiului şi centrul judeţului Hunedoara este DN 66. Drumul era făcut "praf" la începutul actualului mileniu. Abia în 2002, Guvernul Năstase a reuşit să înceapă procedurile pentru reabilitare, iar lucrările efective au fost demarate în 2003. În octombrie 2011, drumarii spun că mai avem de aşteptat cel puţin o jumătate de an până ca drumul să fie aşa cum s-a promis cu 10 ani în urmă: o şosea expres, cu benzi late şi asfalt ca-n palmă.
"Tronsonul dintre Baru şi Haţeg va fi recepţionat, probabil, luna aceasta. Pentru celelalte două tronsoane, Petroşani – Baru, repectiv Haţeg – Simeria, vom putea face recepţia lucrărilor în primul semestru al anului viitor. Abia anul acesta am reuşit să depăşim problemele majore legate de exproprierile de terenuri şi să putem intra în linie dreaptă", spune directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, Sorin Lucaci.
Lucrări complicate
După ce au reuşit să reabiliteze doar câte opt kilometri pe an din DN 66, drumarii mai au serios de lucru în mai multe puncte ale traseului. Se lucrează la podul de la ieşirea din Petroşani spre Baru, mai precis aproape de Peştera Bolii, la consolidarea pasajului din apropierea localităţii Băniţa şi la stabilizarea versantului din zona satului Merişor.
Urcarea de pe Dealul Haţegului spre Simeria aşteaptă şi ea să fie lărgită la două benzi, iar carosabilul trebuie refăcut pe câţiva kilometri între Plopi şi Ruşi, zonă pe care mai e de lucru şi la un pod. Aproape de Bretea Română se circulă alternativ, doar pe o bandă.
Valoarea cheltuielilor pentru reabilitare este de 42