În România ultimilor 50 de ani e posibil să se fi mizat prea mult pe forţa sloganurilor. Sloganurile mincinoase, goale de conţinut i-au însoţit pe români de-a lungul ultimelor decenii, de la celebrul „Consumaţi peşte oceanic!”, postat desupra galantarelor goale, în magazinele alimentare ceauşiste, până la sinistrul „Dormi liniştit, F.N.I. veghează la banii tăi”.
Apariţia unor site-uri care se ocupă de analizarea sloganurilor care motivează sau irită românii era, deci, inevitabilă. Un portal de referinţă în acest sens este http://slogan.sunteu.ro, care se vrea a fi o cronică la rece a mesajelor mobilizatoare care apar regulat pe piaţa publicitară şi nu numai. Faimosul „Explore the Carpathian garden”, asociat brandului României lansat în China, are parte de reacţii nu tocmai favorabile, comentatorii portalului menţionând că „Ne duce cu gândul la Grădina Raiului sau la «La răsărit de Eden». Atât! Nu spune absolut nimic. Dacă ar fi lăsat-o măcar sub forma The Carpathian Garden era mai bună”. Critici au ridicat pe acelaşi site şi sloganurile unor mărci de bere, care par să încurajeze non-consumul, cum ar fi „Savureaz-o în mod responsabil”, pentru un sortiment de bere daneză, când, în mod normal, opinează creatorii site-ului, orice mesaj publicitar normal la bere ar merge pe ideea„Bea cât poţi duce, şi mai mult de atât”. Hulit e şi conceptul publicitar : „Romtelecom Online Shop – am deschis la tine acasă!”, ce ridică următorea obiecţie : „E clar ce vor să zică: poţi cumpăra de acasa. Dar cum au deschis la mine acasă? Cu ce drept?”
Până şi „hermeneutica” unuia dintre cele mai celebre sloganuri ale secolului XX – „Arbeit macht frei” – este disecată, cu precizarea că „B-ul din «Arbeit» are bucla superioară mai mare decât cea inferioară şi se presupune că prizonierii au făcut-o astfel încât cei din afară să îşi dea seama că mesajul