Conducerea General Motors (GM) a propus Ford în secret fuziunea celor doi mari producători auto, în vara anului 2008, cu aproape un an înainte de a intra în faliment, scrie cotidianul american New York Times (NYT).
Propunerea, care a şocat conducerea Ford, a venit din partea directorului general al GM la acel moment, Rick Wagoner, se arată în articolul New York Times, o adaptare a unei cărţi lansate de Bill Vlasic, şeful biroului din Detroit al publicaţiei. În Detroit îşi au sediul cei mai mari trei producători auo din SUA, GM, Ford şi Chrysler.
GM se confrunta cu o importantă criză de lichidităţi, în timp ce Ford avea la dispoziţie fonduri de 30 de miliarde de dolari. Acesta pare să fie motivul pentru care GM a încercat fuziunea cu principalul său rival din SUA.
Ideea, care a fost analizată la nivel teoretic maim ulţi ani, a fost respinsă de Ford.
GM a ieşit din faliment în iulie 2009, după ce a primit ajutoare guvernamentale de 50 de miliarde de dolari. Anul trecut, grupul american a înregistrat un profit de 4,7 miliarde de dolari, primul an pe plus din 2004.
Conducerea General Motors (GM) a propus Ford în secret fuziunea celor doi mari producători auto, în vara anului 2008, cu aproape un an înainte de a intra în faliment, scrie cotidianul american New York Times (NYT).
Propunerea, care a şocat conducerea Ford, a venit din partea directorului general al GM la acel moment, Rick Wagoner, se arată în articolul New York Times, o adaptare a unei cărţi lansate de Bill Vlasic, şeful biroului din Detroit al publicaţiei. În Detroit îşi au sediul cei mai mari trei producători auo din SUA, GM, Ford şi Chrysler.
GM se confrunta cu o importantă criză de lichidităţi, în timp ce Ford avea la dispoziţie fonduri de 30 de miliarde de dolari. Acesta pare să fie motivul pentru care GM a încercat f