Din cauza creşterii numărului de maşini înmatriculate în Bulgaria, care circulă pe şoselele din România, a fost iniţiat un proiect de act normativ pentru modificarea legii circulaţiei pe drumurile publice, care prevede că şoferii cu domiciliul în România nu vor mai putea conduce maşini înmatriculate în alte state, inclusiv în Bulgaria, decât pentru o perioadă de 90 de zile. Substratul acestui act normativ pare a fi legat şi de faptul că, inclusiv în Timiş, şoferii cu număr de Bulgaria reprezintă, de regulă, o categorie indisciplinată de participanţi la trafic, sancţionarea lor fiind îngreunată de identificarea dificilă a acestora pe baza plăcuţelor de înmatriculare.
Doar 90 de zile de şofat pentru conducătorii auto “bulgari”
Conform proiectului de modificare a legii circulaţiei pe drumurile publice, pus în dezbatere publică de Ministerul Administraţiei şi Internelor, autovehiculele şi remorcile înmatriculate în alte state deţinute cu orice titlu de persoane care au sediul, domiciliul, reşedinţa ori rezidenţa în România nu pot fi conduse pe drumurile publice decât pe o perioadă de maximum 90 de zile de la data dobândirii titlului şi nu mai mult de 90 de zile într-un an calendaristic. Excepţie de la prevederile acestui articol fac autovehiculele înmatriculate pe numele persoanelor care le conduc în România, cele de transport rutier public de mărfuri ori transport în regim de închiriere sau serviciu de închiriere, conduse de persoane fizice aflate în raporturi juridice de muncă cu persoanele pe numele cărora sunt înmatriculate acestea şi cele utilizate în baza unui contract de leasing.
Modificările actului normativ vin în contextul în care, după aderarea României la Uniunea Europeană, numărul autoturismelor înmatriculate în alte state care circulă pe teritoriul României a crescut simţitor.“Fenomenul a devenit mai pregnant în