Criza i-a determinat pe români să-și reducă numărul zilelor de vacanță, însă nu i-a făcut să renunțe definitiv la călătorii, susține Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT). Potrivit reprezentanților ANAT, românii se orienteză spre destinații mai ieftine sau aleg să-și petreacă zilele libere în țară. Sursa: REUTERS
În ceea ce privește suma alocată pentru achiziția unui pachet de vacanță, circa 65% dintre români susțin că nu sunt dispuși să dea mai mult de 300-500 de euro, în timp ce doar 25% dintre persoane declară că ar achita pentru o vacanţă între 650 şi 1.000 de euro.
Doar cinci până la zece procente dintre cumpărători îşi permit vacanţe de peste 1.000 de euro, destinaţiile cele mai cerute fiind cele exotice, printre care Dubai, Thailanda, India, Nepal, Indonezia.
Unde petrec românii Crăciunul și Revelionul
Circa 7.000 de oameni au vizitat Târgul Internaţional de Turism Winter Holiday, găzduit timp de patru zile de Parlament. Agențiile au reușit să vândă pachete turistice în valoare totală de câteva zeci de mii de euro, un nivel de vânzări mult mai mic faţă de cel înregistrat la târgul de primăvară, când se vând vacanţe pentru vară, perioada tradiţională de concedii a românilor, informează ANAT.
Cele mai vândute pachete au fost cele pentru Viena - pentru petrecerea Crăciunului şi a Revelionului -, Cipru, Spania - în special programul pentru seniori. De vânzări bune s-au bucurat și city-break-urile, Viena fiind cea mai cerută destinaţie pentru sezonul rece.