Tirurile şi camioanele nu mai circulă, de la începutul acestei luni, prin municipiul Constanţa, în drumul lor spre port. Acest lucru a fost posibil atât datorită inaugurării unei noi porţiuni din şoseaua de centură a municipiului, cât şi deciziei societăţii Confort Urban, administratorul drumurilor publice din Constanţa, de a interzice, tot de la începutul lunii, traficul greu prin oraş. „Poarta 5 şi Poarta 6 sunt închise pentru traficul auto greu începând cu data de 1 octombrie", au anunţat reprezentanţii Confort Urban. Cu alte cuvinte, fie că au vrut sau nu, primul ministrul Emil Boc şi primarul Radu Mazăre au reuşit împreună acest lucru.
Acum, toate maşinile de mare tonaj nu mai intră în port pe la porţile 5 şi 6, utilizând astfel podurile IMPC şi pe cel din zona Butelii, care au nevoie de reparaţii urgente, ci se îndreaptă spre Agigea, pe şoseaua de centură şi pe bucata din Autostrada 4 dată în folosinţă în acest an, iar de aici intră în portul Constanţa. Acest lucru a fost posibil după inaugurarea, în weekend, a unui tronson de patru kilometri din şoseaua de centură a Constanţei, care face legătura dintre Valul Traian şi bucata de autostrada Murfatlar - Constanţa, inaugurată în vara acestui an. Pe această porţiune s-a deschis traficul pe două benzi pe mers.
„Ce este cel mai important pentru constănţeni este cã vor scăpa de coşmarul traficului greu din oraş. Este un avantaj pentru comunitate, o altă cale de a atrage investiţii. O centură ocolitoare combinată cu autostradă aduce numai beneficii", a declarat premierul Emil Boc, prezent la Constanţa, la sfârşitul săptămânii, pentru inaugurarea lucrărilor menţionate mai sus. Vestea proastă pentru constănţeni este că Guvernul nu se va mai implica în reparaţia podurilor din municipiu, care nu sunt considerate de interes naţional, ci local, mai ales acum, când nu mai sunt folosite de tirurile care intră s