Autorităţile române şi cele bulgare au anunţat că vor modifica legislaţia astfel încât autovehicolele cu numere bulgăreşti să poată circula doar o perioadă limitată pe teritoriul ţării noastre.
După ce au aflat din presă că autorităţile se pregătesc să interzică circulaţia pe timp nelimitat a maşinilor înmatriculate în Bulgaria, câteva zeci de gălăţeni s-au grăbit să-şi ducă în talcioc automobilele cu numere bugăreşti în speranţa că vor putea să le vândă şi să scape de pagubă. Reacţia lor este justificată având în vedere că, nu doar autorităţile din România, ci şi cele din ţara vecină, au anunţat că vor pune capăt afacerii cu maşini înmatriculate în Bulgaria.
Măsuri antipagubă
Două sunt motivele pentru care se intenţionează modificarea legislaţiei. Statul român pierde „taxa de mediu", iar firmele de asigurări bulgăreşti plătesc tot mai multe despăgubiri în ţara noastră.
În consecinţă, Parlamentul de la Sofia a anunţat că va adopta în regim de urgenţă amendamente la legislaţia în vigoare astfel încât o maşină, al cărei proprietar are domiciliul într-o altă ţară, să nu mai poată circula timp nelimitat, cu un un număr de înmatriculare din Bulgaria. După scoatere lui din ţară, autovehicolul va trebui radiat din circulaţie, în termen de maximum 14 zile.
La rându-le, autorităţile române pregătesc o modificare a legislaţiei rutiere astfel încât circulaţia unei maşini înmatriculate în Bulgaria să fie permisă pe şoselele din ţara noastră doar 90 de zile pe an.
Aşadar, în curând, majoritatea celor aproximativ 100.000 de autovehicule înmatriculate în Bulgaria, care circulă în România, va ajunge la fier vechi.
Teoretic aceste maşini ar putea fi înmatriculate în România, dar cu condiţia achitării taxei de mediu, care, în cazul celor mai vechi, depăşeşte valoarea lor.
Preţul mic reduce paguba vânz