Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat într-o emisiune televizată că nu poate preciza un termen pentru modernizarea căii ferate, spre deosebire de construcţia autostrăzilor de pe Coridorul IV pan-european, unde finalizarea lucrărilor este programată pentru anul 2016, citată de Mediafax. "La calea ferată nu pot să spun că sunt la fel de optimistă, să pot să spun că în 2016 e gata, cum pot să spun la infrastructura rutieră, la autostrăzi. Dar anul acesta se încheie contracte pentru 200 de kilometri pe Coridorul IV pan-european. Sper ca în perioada următoare, pe următorul POS-T şi din economii să construim sau să reabilităm mai mulţi kilometri pe coridor", a spus Boagiu. Coridorul IV începe în Germania, la Nürnberg, şi se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, ruta continuând până la Istanbul. Ministerul Transporturilor a încheiat în primăvară contracte pentru execuţia a 180 de km de autostradă pe acest coridor. Referitor la viteza medie de deplasare a trenurilor, de 45 km/oră, Boagiu a afirmat că aceasta a crescut după ce în vară a fost finalizată modernizarea tronsonului Bucureşti-Constanţa, rezultatul fiind că traficul în perioada estivală a crescut pe această rută cu 40% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010.
"La calea ferată este o provocare gigantică pe care nu o vom putea duce singuri, de aceea am trecut la semnarea de parteneriate cu celelalte state membre astfel încât să ne unim eforturile pentru accesare de resurse aşa încât culoarele pan-europene să fie dezvoltate", a menţionat ministrul. Ministrul a aminitit, totodată, că în urma restructurărilor din sistem şi schimbării contractelor la nivelul managementului, CFR SA şi-a redus pierderile cu 47%, iar CFR Marfă cu 65%. Cele trei mari companii feroviare - CFR SA, CFR Călători