Timpul de livrare şi comisionul de rezervare sunt două dintre informaţiile care lipsesc de pe site-urile care comercializează bilete pentru evenimente culturale şi sportive.
Informaţiile esenţiale pe care trebuie să le ofere un comerciant de bilete online au fost ţinta unui control al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), în cadrul unei acţiuni iniţiate de Comisia Europeană. La site-urile româneşti au fost găsite următoarele nereguli:
-lipsa datelor complete de identificare sau de contact ale comerciantului (adresa, telefon/fax, e-mail);
-lipsa informaţiilor privind produsul: locul achiziţionat, categoria, planul sălii/stadionului;
-lipsa informaţiilor complete şi precise privind taxele suplimentare (taxele de livrare sau comisionul de rezervare) sau ale modului în care se calculează preţul final;
-lipsa informaţiilor privind timpul de livrare şi politica de soluţionare a reclamaţiilor consumatorilor;
-existenţa unor termeni contractuali incorecţi, de exemplu: “aplicarea unei amenzi în valoare de 10.000 de euro” în cazul revinderii biletelor.
ANPC a emis o listă de sfaturi pentru cumpărătorii online:
- De la cine cumpăr? Trebuie să vă asiguraţi că sunt afişate pe website datele de identificare şi de contact ale comerciantului, respectiv: numele operatorului economic, adresa poştală, adresa de e-mail, numărul de telefon şi codul de înregistrare. Doar cu aceste informaţii puteţi intra în contact cu operatorul economic în cazul în care apar neînţelegeri. Nu cumpăraţi de pe website-uri care nu afişează date complete de contact.
- Ce cumpăr? Verificaţi data şi ora evenimentului, locul în care este organizat, descrierea locului ocupat în sală/pe stadion.
- Care sunt termenii şi condiţiile de vânzare? Trebuie să verificaţi dacă operatorul economic garantează livrarea în timp util sau da