Mini-autobuze, tramvaie lungi cât peronul şi autobuze duble vor fi noile mijloace de transport care vor circula prin Bucureşti. Sursa: ADRIAN PÎCLIȘAN
Transportul suprateran din Capitală va fi reconfigurat în funcţie de necesităţile populaţiei. Cel puţin aşa susţine directorul Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), Adrian Criţ. În opinia acestuia, actualele autobuze Mercedes sunt suficente, însă, pe viitor, va fi nevoie de alte tipuri de mijloace de transport.
Astfel, pe străzile micuţe şi pe traseele cu mai puţini călători vor fi introduse mini-autobuze, care vor consuma mai puţin combustibil. Pentru arterele mari, în schimb, se vrea achiziţionarea unor autobuze duble, legate la mijloc prin burduf.
Redimensionări în funcţie de tranzit
Şeful RATB spune că vehiculele de capacitate medie, cele care circulă acum, au 12 metri lungime. Mini-autobuzele vor avea 10 metri şi mai puţine locuri. Acestea vor fi puse în circulaţie în zona Giuleşti, pentru că, acolo, cererea de transport este mult mai mică faţă de alte cartiere ale Capitalei.
Autobuzele cu burduf, care au 18 metri şi mai multe locuri, circulă deja pe străzile Timişoarei. În Bucureşti vor fi introduse, cel mai probabil, pe linia 381 sau 178, adică pe traseele cu un număr mare de călători. "În special pe liniile care tranzitează Bucureştiul, care au trafic de călători foarte mare, trebuie introduse autobuzele cu burduf", a precizat Criţ.
Tramvaiul, cel mai rapid mijloc de transport
Pentru că este mijlocul de transport cu un număr mare de locuri, dar şi cu viteza de deplasare cea mai mare, autorităţile mizează pe tramvai şi se gândesc să-l modernizeze.
"Dacă la autobuz viteza medie este de 12 kilometri pe oră, la tramvai, mai ales pe lina 41, viteza de transport este 18 kilometri pe oră. Pe această line, dar şi pe cea care circulă tramvaiele 32, este nevoie de mijlo